Terug naar nieuwsoverzicht

Ons jaarverslag 2015 is klaar!

31 mei 2016

Ons jaarverslag 2015 is klaar!

Ons jaarverslag 2015 is klaar! Je kunt hem hier lezen.

Dankzij de inzet van alle medewerkers, de huurders en onze samenwerkingspartners kijken we terug op een mooi jaar, waarin veel goede dingen tot stand kwamen.

Ruimte om te leven

De betaalbaarheid van het wonen staat onder druk, de maatschappij kantelt, een nieuwe Woningwet, de resultaten van de visitatie, de start van het nieuwe directieteam. Genoeg redenen om begin vorig jaar samen met huurders en stakeholders de pen op te pakken en een nieuw hoofdstuk te schrijven voor het boek van Domesta.

Een hoofdstuk voor de komende twee jaar dat de titel Ruimte om te leven kreeg. Naast een sober huurbeleid en flinke investeringen in het energiezuiniger maken van de huizen geven we huurders de kans om zelf hun woonlasten te beïnvloeden. Zo houden ze geld over voor andere dingen: om hun leven te leven.

Een nieuwe Woningwet

Halverwege 2015 ging de nieuwe Woningwet in. Een van de belangrijkste veranderingen voor huurders is het passend toewijzen. Dit betekent dat we aan woningzoekenden met recht op huurtoeslag een huis met een maximale huur van circa € 580 mogen aanbieden. Ook is de positie van huurders in de Woningwet verstevigd. Zo kunnen huurdersorganisaties nu actief invloed uitoefenen op ons beleid door met ons en de gemeenten afspraken te maken over de ontwikkeling van de lokale woningmarkt.

Maar er is meer…

Natuurlijk speelde zich meer af in 2015. In ons jaarverslag nemen we je mee in alles wat we deden. Veel leesplezier!